Marie Kieslowski: Je to složitější

EP

 

EP je odpovědí na knihu Je všechno dobrý. Z mariánského klidu do chaosu reality. Vychází na LP a CD.

 

 

Grafický design, ilustrace: Štěpánka Bláhovcová
Fotografie: Tereza Kunderová
(2024)

 

 

 

Cimbálová muzika Milana Broučka – In the mood

Druhé album crossoverové cimbálové muziky. Přestože album je rozkročeno mezi vážnou hudbou, lidovkou a popem, jako celek nosí šaty s flitry a opájí se září reflektorů pod diskotékovou koulí nad hlavou. Ilustrace a grafika jsou jednoduché a černobílé, vytištěné na lesklém holografickém papíru. Na obalu desky tak vzniká jemné hvězdné nebe, zatímco uvnitř jeho holografický lesk vtahuje přímo mezi blesky paparazzi.

Koncept a realizace: Štěpánka Bláhovcová

(2020)

www.cmmb.cz

Cimbálová muzika Milana Broučka – Tenkrát na Západě

„Tenkrát, v dobách nedávných, vyrostla kolem plzeňského houslisty cimbálová muzika. Osud jí do žil vlil českou, moravskou i slovenskou krev, spojil cit a živelnost, přidal hrst hravosti a špetku virtuozity. Láska k hudbě dala pak vzniknout lidskému přátelství, přesahujícímu její daleké břehy.“

Debut netypické cimbálové muziky.

Koncept a realizace: Štěpánka Bláhovcová
Fotografie kapely v bookletu: Filip Šach
(2018)

www.cmmb.cz

Ukolébavky

Byla jsem oslovena Společností Pavla Jurkoviče, zda bych pro ni zpracovala album ukolébavek jejich milovaného učitele. Tento počin má být poctou jeho odkazu jak na poli hudebním, tak na poli lidském.

Koncept a ilustrace: Štěpánka Bláhovcová
Layout a sazba: Helena Kopecká
(2018)

Inspirace k ilustracím pro ukolébavky, prosvíceným vystřihovánkám, přišla ze tří směrů: Z vizuality „Zpívánek“, televizního pořadu, který Pavel Jurkovič přivedl na svět, tradičních vzorů Slovácka, kde se Jurkovič narodil a vyrostl, a z pocitu, který máme, když se noříme do snu a zažívaná realita se mísí s přicházejícím sněním.

Youtube: Pavel Jurkovič – Ukolébavky, Jak vznikají ilustrace Štěpánky Bláhovcové
vltava.rozhlas.cz
supraphonline.cz
spotify.com

Hej Romale

Česká filharmonie natočila výjimečné album, na němž její členové společně s dětským romským sborem Čhavorenge hrají písně Dezideria Duždy. Tento projekt není pouze výjimečným hudebním spojením, je také (a to zejména) významným spojením sociálním. Přáním sbormistryně a ředitelky souboru, Idy Kelarové, bylo, aby album „bylo takové, že to ještě nikdy neviděla“, a aby skutečně vystihovalo duši sboru. Zároveň bylo zapotřebí dostát konzervativním nárokům vydavatele.

Vyřešila jsem to tak, že název alba na bílém pozadí je sestaven z písmen tvořených sukněmi z romských krojů, v nichž děti na jevišti vystupují. Září tak, jako rezonuje hudba, když to děti na jevišti „rozbalí“. Uvnitř je rozsáhlý booklet s bohatou fotodokumentací celého projektu.

Koncept, artdirector: Štěpánka Bláhovcová
Layout a sazba: Tomáš Macek
Foto na obálce: Filip Šach
(2018)

www.ceskafilharmonie.cz
www.supraphonline.cz
 www.supraphon.cz
www.miret.cz

Plzeňské písně

CD a sborník

 

Lidová muzika z Chrástu (ChrLis), soubor lidových písní z Plzeňska, mne oslovil, zda bych pro ně zpracovala nové dvojalbum s úpravami lidových písní z Plzně a okolí, jehož součástí bude i populárně naučný sborník. Ideovým zadáním byl citát Thomase Morea: „Tradice není uchovávání popela, ale předávání plamene.“ Tento citát vystihuje přístup souboru ChrLis k folklórní hudbě a zároveň je jejich mottem.

Jako celkovou formu jsem zvolila krabici, čímž jsem chtěla odkázat k rodinné truhle, která bývala základním (a někdy jediným stálým) kusem nábytku venkovských rodin. Krabice obsahovala knihu inspirovanou urbanismem města Plzeň, tři CD a mapu kraje.
 Použité písmo i styl ilustrací vychází z výše zmíněného citátu.

Koncept a ilustrace: Štěpánka Bláhovcová
Layout a sazba: Helena Kopecká
(2016)

chrlis.cz

Jihotaje

Jan Burian nahrál netradiční „Best of“. Na prvním z CD zpívá staré písně za doprovodu a v aranži experimentující kapely Bizarre Band, na druhém z nich jsou písně nové, napsané pro spojení těchto dvou těles.

Hudba je nápaditá a přesná, komplikovaná a hravá. I texty jsou hravé, spíše jednoduché, bilancující život stárnoucího muže.

Obal alba jsem proto pojednala jako spojení dvou těles a zároveň dvou světů – mladé kapely a stárnoucího zpěváka. Inspirací pro mne, krom hudby a textů, byly Rorschachovy skvrny jinotajně skrývající a odkrývající nejhlubší zákoutí lidské duše.

Koncept, design, ilustrace: Štěpánka Bláhovcová
Sazba textů: nakladatelství Galén
(2017)

www.supraphonline.cz