Cimbálová muzika Milana Broučka – Tenkrát na Západě

„Tenkrát, v dobách nedávných, vyrostla kolem plzeňského houslisty cimbálová muzika. Osud jí do žil vlil českou, moravskou i slovenskou krev, spojil cit a živelnost, přidal hrst hravosti a špetku virtuozity. Láska k hudbě dala pak vzniknout lidskému přátelství, přesahujícímu její daleké břehy.“

Debut netypické cimbálové muziky.

Koncept a realizace: Štěpánka Bláhovcová
Fotografie kapely v bookletu: Filip Šach
(2018)

www.cmmb.cz

Ukolébavky

Byla jsem oslovena Společností Pavla Jurkoviče, zda bych pro ni zpracovala album ukolébavek jejich milovaného učitele. Tento počin má být poctou jeho odkazu jak na poli hudebním, tak na poli lidském.

Koncept a ilustrace: Štěpánka Bláhovcová
Layout a sazba: Helena Kopecká
(2018)

Inspirace k ilustracím pro ukolébavky, prosvíceným vystřihovánkám, přišla ze tří směrů: Z vizuality „Zpívánek“, televizního pořadu, který Pavel Jurkovič přivedl na svět, tradičních vzorů Slovácka, kde se Jurkovič narodil a vyrostl, a z pocitu, který máme, když se noříme do snu a zažívaná realita se mísí s přicházejícím sněním.

Youtube: Pavel Jurkovič – Ukolébavky, Jak vznikají ilustrace Štěpánky Bláhovcové
vltava.rozhlas.cz
supraphonline.cz
spotify.com

Hej Romale

Česká filharmonie natočila výjimečné album, na němž její členové společně s dětským romským sborem Čhavorenge hrají písně Dezideria Duždy. Tento projekt není pouze výjimečným hudebním spojením, je také (a to zejména) významným spojením sociálním. Přáním sbormistryně a ředitelky souboru, Idy Kelarové, bylo, aby album „bylo takové, že to ještě nikdy neviděla“, a aby skutečně vystihovalo duši sboru. Zároveň bylo zapotřebí dostát konzervativním nárokům vydavatele.

Vyřešila jsem to tak, že název alba na bílém pozadí je sestaven z písmen tvořených sukněmi z romských krojů, v nichž děti na jevišti vystupují. Září tak, jako rezonuje hudba, když to děti na jevišti „rozbalí“. Uvnitř je rozsáhlý booklet s bohatou fotodokumentací celého projektu.

Koncept, artdirector: Štěpánka Bláhovcová
Layout a sazba: Tomáš Macek
Foto na obálce: Filip Šach
(2018)

www.ceskafilharmonie.cz
www.supraphonline.cz
 www.supraphon.cz
www.miret.cz

Plzeňské písně

CD a sborník

 

Lidová muzika z Chrástu (ChrLis), soubor lidových písní z Plzeňska, mne oslovil, zda bych pro ně zpracovala nové dvojalbum s úpravami lidových písní z Plzně a okolí, jehož součástí bude i populárně naučný sborník. Ideovým zadáním byl citát Thomase Morea: „Tradice není uchovávání popela, ale předávání plamene.“ Tento citát vystihuje přístup souboru ChrLis k folklórní hudbě a zároveň je jejich mottem.

Jako celkovou formu jsem zvolila krabici, čímž jsem chtěla odkázat k rodinné truhle, která bývala základním (a někdy jediným stálým) kusem nábytku venkovských rodin. Krabice obsahovala knihu inspirovanou urbanismem města Plzeň, tři CD a mapu kraje.
 Použité písmo i styl ilustrací vychází z výše zmíněného citátu.

Koncept a ilustrace: Štěpánka Bláhovcová
Layout a sazba: Helena Kopecká
(2016)

chrlis.cz/nahravky

Jihotaje

Jihotaje

 

Dvojalbum zachycuje jedno ze zajímavých experimentálních setkání písničkáře Jana Buriana se skupinou Bizzare Band, kapelou z pomezí hudby vážné, folku i šansonu. Záměr rovnoprávného zastoupení obou stran vedl nakonec ke vzniku dvou alb. Na prvním jsou výhradně Burianovy nové písně. „Je to podobné,“ říká autor v doprovodném textu, „jako když různí režiséři pracují se stejným scénářem: každý s ním nakládá podle svého. A písnička, to je takový drobný scénář. Proto mě láká zkoušet si s ní hrát a oblékat ji do různých nových kabátů nebo ji naopak svlékat. A Bizarre Band mi k tomu dal velký prostor. První část našeho dvojalba, složená z mých nových textů, je do značné míry monotematická – tématem tu je to, co přináší můj pokročilý střední věk a určitá snaha vypořádávat s jeho nejistotami.“ Druhý disk obsahuje pak dvanáct starších Burianových písní, které si hudebníci sami vybrali a přepracovali podle svých představ. Dvojalbum vychází v luxusním dárkovém provedení.

Koncept, design, ilustrace: Štěpánka Bláhovcová
Sazba textů: nakladatelství Galén
(2017)

www.supraphonline.cz

Zrní – Soundtrack ke konci světa

Vizuální styl kapely a CD (2009-2013)

 

Několikaletá spolupráce s kapelou Zrní přinesla vytvoření loga kapely, plakáty ke koncertům a dvě CD.

Každý obal a booklet a materiály k nim jsem zpracovala v atmosféře daného alba.

Koncept, typografie, ilustrace: Štěpánka Bláhovcová (2012)

Album Hrdina počítačový hry jde do světa získalo čestné uznání Creativity International Awards 2011 a čestné uznání amerického časopisu HOW – HOW International Design Awards 2011.

www.zrni.cz
www.supraphonline.cz

Zrní – Hrdina počítačový hry jde do světa

Vizuální styl kapely a CD (2009-2013)

 

Několikaletá spolupráce s kapelou Zrní přinesla vytvoření loga kapely, plakáty ke koncertům a dvě CD.

Každý obal a booklet a materiály k nim jsem zpracovala v atmosféře daného alba.

Koncept, typografie, ilustrace: Štěpánka Bláhovcová (2010)

Album Hrdina počítačový hry jde do světa získalo čestné uznání Creativity International Awards 2011 a čestné uznání amerického časopisu HOW – HOW International Design Awards 2011.

www.zrni.cz
www.supraphonline.cz