Chodský, kavárna a bistro

Vizuální styl pro bistro v centru Plzně. Na místě opuštěné kavárny se majitel rozhodl vybudovat moderní bistro.

Zadání znělo: Udělej to svěží, veselé a světlé. Budu mít červený kávovar a možná se to bude jmenovat Tapír. Kávovar zůstal a tapíra nahradilo Chodský. Bistro se totiž nachází na Chodském náměstí. Ale to není jediný důvod… Celý vizuální styl je vlastně takový in-joke, a to proto, že majitel je činný západočeský folklorista (který ale nechtěl folklór do vizuálu nijak přímo promítat).

Po zahájení přestavby interiéru zasáhla vyšší moc v podobě Covidu-19 a… nebudu vás dlouho napínat: I přes dramatický začátek je to happyend. Bistro praská ve švech a zákazníci si slintají na roláky.

 

Strategie: Circle Line
Design interiéru: ksvětu.
(2021)

www.instagram.com/chodskyplzen
www.atelierksvetu.cz
 www.crln.cz

Dogmanual

Práce na vizuálním stylu pro Dogmanual je moje první seznámení se světem psů a jejich výcvikem.

A co o svém projektu říká sama autorka, Markéta Tupá?

„Dogmanual vznikl jako trenérský projekt v reakci na každodenní práci se psy a jejich majiteli. Cílem je, aby běžný majitel psa pochopil, co to skutečně znamená mít ho doma. Koukat se na něj jako na plnohodnotné zvíře a ne jako na věc pro lidské potěšení. Zajistit mu všechny jeho životní potřeby od veterinární péče přes krmení, venčení až po trénink.“

 

Grafický design, ilustrace: Štěpánka Bláhovcová
(2021)

www.instagram.com/dogmanual

Sdružení Roztoč

S Martinou Kupsovou jsme uvedli v život nový vizuální styl pro fantastické Sdružení Roztoč, neziskovku sídlící v Roztokách u Prahy. Jeho hlavními principy jsou dynamika, živost a hravost.

Dynamiku docilujeme střídáním různých řezů písma Pepi a Rudi nebo užitím různých forem loga, které tropí hlouposti. S Hravostí dáváme dohromady fotografie, písma a objekty. A tak vznikne ucelený a živý dojem.

Od svého založení mělo sdružení Roztoč ve znaku rozesmáté slunce, které všichni milovali, bohužel však časem vizuálně zastaralo. Nové logo tedy vyšlo logicky z něj. Nikoliv revoluce, ale evoluce. Radostné roztáčení zůstalo, změnila se jen forma.

A jaké je Roztoč sdružení? „Naším cílem je propojovat: profesionální umělce s amatéry, generace mezi sebou, nově příchozí se starousedlíky, umění s každodenním životem. Pracujeme s dětmi i dospělými. Pomáháme lidem vytvořit si v Roztokách své kořeny a stát se součástí místní komunity. Chceme, aby Roztoky žily společenským životem a svou vlastní unikátní a sebevědomou kulturou. A pracujeme na tom přes 20 let.“

 

Spolupráce: Martina Kupsová
(2019)

www.roztoc.cz/lektori/martina-kupsova/
https://www.roztoc.cz/

Sjezd spisovatelů

2022 | Mluvme spolu

 

Druhý porevoluční Sjezd spisovatelů proběhl ve dnech 15.-17. 9. 2022 v Kampusu Hybernská v Praze pod heslem Mluvme spolu. Jeho logem jsem tedy učinila stylizované komunikační bubliny, které se podle potřeby mohly pohybovat a plnit obsahem. To celé v souladu s vizualitou, kterou užívá pořádající Asociace spisovatelů.

 

 

(2022)

 

https://asociacespisovatelu.cz/

 

SITMP

koncept vizuálního stylu

 

SITMP (Správa informačních technologií města Plzně) je veřejná organizace zajištující IT podporu a infrastrukturu úřadům, školám a organizacím města Plzeň. Sestává z mnoha oddělení, která mají na starosti velmi různé projekty: jedno zajišťuje plynulý chod městských úřadů, další pořádá kurzy pro děti, jiné organizuje veřejné akce.

Organizace potřebovala nova ucelenou vizuální identitu, která by jasně a přitom jednoduše dala najevo, že jednotlivá oddělení jsou její součástí, a zároveň by umožnila každému oddělení fungovat samostatně, aniž by vizuálně ztratilo na příslušnosti k celé organizaci.

Správa informačních technologií se věnuje chytrým a jednoduchým řešením. Jako symbol jsem tedy pro ni zvolila známý hlavolam – kostku sestávající z rozdílných dynamických geometrických tvarů. Každý tvar je jedno oddělení, stojí a funguje sám o sobě. A když se spojí dohromady jediným správným způsobem, vytvoří tvar dokonalé krychle, symbol pevné a kompaktní organizace.

Rozpracování tohoto konceptu do komplexního vizuálního stylu a všech jeho dalších aplikací skvěle realizoval Dima Strapchev. To vše pod křídly marketingové organizace Circle Line.

Spolupráce: Circle Line, Dima Strapchev

Výzkum, podklady, produkce: Circle Line
Koncept: Štěpánka Bláhovcová
Realizace: Dima Strapchev
(2019)

www.sitmp.cz
https://strapchev.design/portfolio/project/sit
 www.crln.cz

Aperio

koncept vizuálního stylu, ilustrace

 

„Pro děti jsou tu rodiče, pro rodiče Aperio.“

Aperio je organizace, která poskytuje pestrou podporu rodičům, a to v rozličných životních situacích.

Když mě oslovili ke spolupráci na vizuálním stylu, hned mne napadlo, že by bylo hezké založit ho na ilustrovaných situacích ze života. Nepřibarvených, nepřislazených, okořeněných špetkou peprného humoru. Jako dcera z nerozvedeného manželství, ex-svobodná máma a aktuálně jako máma, bonusová máma a partnerka v patchworkové rodině jsem už leccos zažila, viděla a slyšela (a mnoho mě toho ještě čeká). Ilustrace, kde si z často smutných nebo složitých věcí dělám legraci, jsou tedy víceméně ze života, ve většině případů z mého. Oslovila jsem své přátele ze studia Toman design a ti na základě nálady mých kresbiček vytvořili skvělou vizuální identitu, v níž jsou tyto použity jako základ.

Pro Aperio tak průběžně vytvářím dílčí věci jako dárky, komiksy pro zustavamerodici.cz nebo ilustrace do brožury Průvodce zákony pro rodiče.

Spolupráce: Toman Design
(2017)

aperio.cz
zustavamerodici.cz
www.toman-design.com

PIXAR – 30 let animace

Vizuální styl a grafický design výstavy (2019)

 

Výstava Pixar 30 let animace je oficiální putovní expozicí významného studia, které v roce 1995 uvedlo na plátna kin přelomový film Toy Story a přepsalo tak historii animace. Pro expozici, kterou v minulosti zhlédly miliony návštěvníků po celém světě, jsme připravili kompletní balíček – vizuální styl zahrnující grafiku a infografiku výstavy v budově i na budově Holešovického pavilonu, veškeré propagační materiály jako billboardy, plakáty, polepy tramvají a podobně, designu webu, pokračovali jsme u upomínkových předmětů a jako překvapení jsme si navrhli i něco navíc: herní koutky pro děti umístěné přímo v expozici!

Jako hlavní princip vizuálního stylu jsme zvolili znázornění proměny plochy do prostoru. S pomocí písmen a za asistence skic nejznámějších postav z dílny studia jsme dotvořili interiér i exteriér pavilonu, navrhli plakáty, web a to všechno další. Tento koncept vycházel z principu výstavy, která návštěvníkům  představuje cestu od dvojrozměrné skici po trojrozměrný obraz.

Při aplikaci vizuálního stylu jsme úzce spolupracovali s architektonickým studiem ABTSMOLEN, které navrhlo interiér výstavy, to vše v režii produkční české firmy Art Movement a pod přísným dohledem kurátorů samotného studia Disney-PIXAR.

Vyčerpaní, ale šťastní musíme konstatovat, že premiéra tohoto projektu v České republice se nám povedla!

Koncept: Štěpánka Bláhovcová a Tomáš Macek (2019)

https://www.abtsmolen.cz/projekty/vystava-pixar
 https://www.artmovement.cz/pixar-exhibition/

V zahrádce

Dětská skupina typu lesní školičky na kraji Plzně sídlí v malebné zahrádce nedaleko řeky a podle toho dostala své jméno. Děti tady s kamarády Ivetou a Milanem a dalšími parťáky poznávají přírodu a skrze ní a v ní i sebe.

Pro hravou a odvážnou školku vznikl hravý vizuál a kolega Tomáš z mých obrázků vytvořil školce i vlastní písma „Zahrádka“ a „Zahrádečka“.

Koncept: Štěpánka Bláhovcová
Typografie: Tomáš Macek

(2018)

www.vzahradce.cz

Cimbálová muzika Milana Broučka

Vizuální identita pro netypickou cimbálovou muziku. Skládá se převážně z profesionálních hudebníků, pro které je důležité precizní provedení skladeb. Zároveň se scházejí pro radost, kapela není to, co je živí. Logo vychází z hudebních značek, které volně spojuje.

Koncept a realizace: Štěpánka Bláhovcová
(2018)

www.cmmb.cz